تنفسی در غیب فصل نهم
خاطره ها
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 17:47 :: نويسنده : من وشما

 برای غذا عجله نکنید هنوز زمان لازم دارد.
بعد از این سرُم های تقویتی اول باید مدتی مایعات و سوپ بخورد تا معده و دستگاه هاضمه اش راه بیافتد. فراموش نکنید که معده و روده هایش تحلیل رفته و برای گوارش و هضم آمادگی ندارند و قورت دادن و هضم کردن برایش دشوار است. و اینکه می گویید چند روز پیش استفراغ کرده و یا اسهال گرفته؛ به همین دلیل است.
باید خیلی حوصله کنید. یادتان هست وقتی نوزاد بود چگونه غذاخورش کردید؟ مقدار کم در نوبت های زیاد، بیشتر هم مایعات و غذاهای آبکی. فعلا هم از ادویه جات و طعم دهنده ها استفاده نکنید، تندی و ترشی هم ممنوع.
اینکه می گویید دراتاقش می ماند و غذایش دیر می شود، خوب نیست. باید چاره ای کنید. بنده روانشناس یا مشاور نیستم اما تخصصم می گوید که روزه و این حرف ها برایش سم است. او باید زود سرحال شود و این در گرو این است که متناوب اما کم حجم غذا بخورد تا روده و معده اش درست کار کنند و اشتهایش باز شود. این لوله ها که در دهان وبینی اش بوده، بینی و حلقش را مجروح کرده و این جراحت ها نه تنها بر صدایش حتی بر بلعیدن و فهمیدن طعم غذاها تاثیر داشته است. غذاهایش هم که پرهیزی است؛ پس طبیعی است که از خوردن، لذتی نبرد و خودش سراغ غذا نرود بخصوص که با سرم های تقویتی احساس ضعف هم نمی کند. البته این سرم ها باید قطع شوند، همین مقدارش هم اضافه تر از نیاز بوده، او حدودا به یک ماه فرصت نیاز دارد تا کاملا مثل شما هر غذایی را بخورد و از خوردن و نوشیدن لذت ببرد اما در این پانزده روز نیز باید خیلی بیشتر از این در خوردن و آشامیدن پیشرفت می کرد.
همین لذت بردن از غذا یکی از نشانه های وارد شدن به دنیای ماست.پسرتان وقتی از این خلوت و اوهام درمی آید که مثل یک جوان سالم و چابک و پرانرژی کافی شاپ و اسکی و پارک برود. اصلا زندگی با خوردن شروع می شود. وقتی نخوری نه تنها اشتهائت باز نمی شود؛ خوابت هم نمی رود، انرژی خرف زدن و ... هم نداری. لذتها همه زنجیره وار بعد از خوردن بوجود می آیند.
شما تا اینجا خیلی کوتاهی کرده اید ... این داروی اشتهاء آور را که می نویسم قبل از وعده های غذایی میل کند. از این هفته هم انواع کباب را با حجم کم به برنامه غذایی اش اضافه کنید. قرص های جویدنی و آدامس های اشتهاء آور هم در طول روز بخورد.
از این به بعد تنهایی غذا خوردن ممنوع. سر سفره کنار شما بنشیند و شماها هم با اشتهاء جلویش غذا بخورید.
یادتان باشد غذا خوردنش که راه بیافتد؛ وضعیتش کاملا تغییر می کند ... یک خوردنی آدم ابوالبشر را زمینی کرد... دنیای ما با خوردنی هایش شروع می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 151
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 151
بازدید ماه : 420
بازدید کل : 60210
تعداد مطالب : 139
تعداد نظرات : 43
تعداد آنلاین : 1



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب